ורק כדי לסבר את האוזן – הסטטיסטיקה מראה ש-80% מהעסקים החדשים נסגרים תוך שנתיים מיום פתיחתם. אנחנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא כדי להבטיח שלכם זה לא יקרה.
אדם חכם אמר ש"אם תעבדו במה שאתם אוהבים – למעשה לא תעבדו יום אחד בחייכם". המשמעות מבחינתכם היא שעליכם להקים עסק בתחום שמעניין אתכם. עם זאת, יש לבדוק מראש שתחום זה ניתן לשווק כדי להרוויח ממנו כסף.
המשוואה היא פשוטה – אם אתם יוצרים דבר מה (שירות/מוצר וכו') שיש לו משמעות עבורכם, רוב הסיכויים שיהיו מישהו שירגיש אותו הדבר ויהיה מוכן לשלם עבור זה.
ברוב המקרים אתם והעסק החדש שלכם לא תמציאו את הגלגל ולא תשנו סדר עולם, כך שיהיו לכם מתחרים על אותו קהל יעד ועל אותו נישת שוק. עם זאת, מומלץ לא לעשות טעויות של מתחילים ולתמחר את עבודתכם בחסר וזאת מסיבה אחת – באופן הזה אתם אולי מושכים אליכם לקוחות, אבל מצד שני אתם מעניקים לעסק שלכם תדמית זולה ולא רצינית.
לא משנה במה העסק שלכם עוסק כי דבר אחד בטוח – אם הוא לא יעניק ערך מוסף ללקוחות שלו בתחום השירות/מוצר אין לו זכות קיום. כלומר, הוא לא ישרוד מבחינה כלכלית ולא יצליח להתגבר על המכשולים שרוב העסקים נופלים בהם.
גם אם אתם פותחים עסק עצמאי ללא שותפים, חיוני ונחוץ למצוא אנשים שיגידו לכם את האמת ויהוו קבוצת ביקורת אמיתית. באופן הזה אתם תצרו לעצמכם קהילה מאתגרת שדוחפת את העסק שלכם קדימה. למשל, מציעה רעיונות חדשים למוצרים או לשירותים, חושבת על קהלי יעד ונישות חדשות ועוד.
זאת יכולה להיות המשפחה, החברים למילואים, הקהילה המקצועית שבה אתם חברים או כל קבוצת אנשים שאתם סומכים עליהם בתנאי אחד – שהם ייתנו לכם פידבק מקצועי בלי להיות יס-מנים.