למה כדאי לך לקחת מנהל חשבונות גם כשאתה עוסק פטור?
עוסק פטור מחויב להגיש את הדו"חות הבאים:
דו"ח שנתי למס הכנסה
דיווח שנתי למס ערך מוסף (מע"מ) על מחזור העסקאות השנתי. דו"ח זה מוגש עד התאריך 31.1 בשנת המס העוקבת ומטרתו אחת – להוכיח למע"מ לדעת שלא עברתם את התקרה שמותרת לכם כעוסקים פטורים מבחינתם.
דיווחים שוטפים למוסד לביטוח לאומי ולמס הכנסה
אמנם אין שום חוק במדינת ישראל שמחייב עוסקים פטורים להעסיק רואה חשבון, יועץ מס או מנהל חשבונות לצורך הגשת דו"חות אלו אבל הכנתם מצריכה הרבה זמן, ידע מקצועי ואנרגיה שכדאי להשקיע בעסק ולא במקומות אחרים. בינינו, באתם לפתח ולנהל עסק או לנהל חשבונות?
לפניכם חלק מהסיבות שבגינם כדאי לכם לקחת מנהל חשבונות גם כשאתם מוגדרים כ"עוסק פטור":
סיבה ראשונה – האורך של הדו"חות
הדו"חות הנדרשים הם ארוכים במיוחד מסיבה אחת – הם צריכים לכלול את כל ההכנסות של התא המשפחתי באותה שנה מכל המקורות (כולל הכנסות שנחשבות פטורות ממס).
סיבה שנייה – המסמכים הנלווים
חשוב לזכור שהדו"חות השונים צריכים להיות מוגשים בצירוף המסמכים הרלוונטיים, למשל (רשימה חלקית):
דו"ח רווח והפסד של בית העסק
דו"ח התאמה לצורך מס
טפסי 106 של בעל העסק מכל מקומות העבודה שבהם הועסק כשכיר
אישורים שנתיים הודות הפקדות שונות, למשל קרנות פנסיה, ביטוחי מנהלים וקרנות השתלמות
אישור שנתי שמעיד על תשלומים שוטפים לביטוח לאומי
דו"ח פחת (טופס י"א)
אישור על ניכוי מס במקור מהלקוחות של העסק
אישורים שנתיים על רווחים שונים, למשל מניירות ערך, מתוכניות חסכון, מדיבידנדים ועוד
קבלות המעידות על תרומות למוסד מוכר בהתאם לסעיף 46
אישורים שנתיים מהמוסד לביטוח לאומי על , למשל על קבלת דמי לידה, פדיון ימי מילואים ועוד
סיבה שלישית – זמן הגשת הדו"חות
בנוסף, הגשת הדו"חות מוגבלת מבחינת זמן, למשל:
עוסק פטור שמנהל את חשבונותיו בשיטה החד צידית נדרש להגיש דו"ח עד לתאריך 30.4
עוסק פטור שמנהל את חשבונותיו בשיטה הכפולה (הדו צידית) נדרש להגיש דו"ח עד לתאריך 31.5
כל בקשה לגבי עיכוב בהגשת הדו"ח מצריכה את אישורו של פקיד השומה המטפל בתיק
אז אולי כדאי הנהלת חשבונות וירטואלית?
כיום יש תוכנות וירטואליות שמאפשרות הנהלת חשבונות בעסקים שמוגדרים כ"עוסק פטור". תוכנות אלו הופכות את הנפקת הקבלות לפעולה פשוטה, למשל:
הן מאפשרות מעקב שוטף ומסודר אחרי ההוצאות והתשלומים השונים
הן מאפשרות לנהל את מאגר הלקוחות
הן מאפשרות לחשב את ההוצאות החודשיות
הן מאפשרות לשמור על סדר בעבודה, למשל לנהל את חשבוניות העסקה ואת הקבלות בצורך שאינה פיזית ובכך למנוע ניירת, לשמור את הנתונים של הלקוחות כדי לא לכתוב אותם מחדש בכל עסקה
ובקיצור – הן מאפשרות לנהל את העסק ביעילות כי כל הנתונים הנדרשים נמצאים במקום אחד, כך שהשליפה שלהם נוחה, ידידותית, פונקציונלית ופשוטה.
אבל למה לא כדאי הנהלת חשבונות וירטואלית
לפניכם עוד כמה סיבות שמצדיקות פנייה להנהלת חשבונות כאשר מדובר ב"עוסק פטור", כולם אלמנטים שהנהלת חשבונות וירטואלית לא מסוגלת לעשות:
הנהלת חשבונות מסייעת לעסק חדש לפתוח תיקים ברשויות השונות לצורך הגדרתו כ"עוסק פטור". כאן יש צורך בפגישה אישית לרוב.
הנהלת חשבונות עומדת לרשות העסק במהלך כל השנה, כך שהיא חוסכת הרבה כאבי ראש יומיומיים ומונעת טעויות.
והכי חשוב – פנייה להנהלת חשבונות מבטיחה שלא יהיו טעויות אנוש שנובעות מחוסר ידיעה שכתוצאה מהן תחויבו בתשלומי מס מיותרים. הן במס ערך מוסף והן במס הכנסה.
אם אתם מתגוררים בירושלים או שהעסק שלכם נמצא בעיר וסביבותיה - מנהל החשבונות משה כהן, מספק שירותי הנהלת חשבונות בירושלים לכל דורש, במקצועיות ובמסירות כבר מעל 20 שנים. פנו אליו כאן.