הכנה והגשה של דוחו"ת שנתיים למס הכנסה

הדו"ח השנתי למס הכנסה הוא דו"ח שאמור לספק מידע לרשות המיסים לגבי ההוצאות וההכנסות של העסק נכון לשנת מס מסויימת (בדרך כלל קלנדרית). הדו"ח השנתי מוגש לפקיד השומה במס הכנסה ופקיד השומה יכול באמצעות קריאת הדו"ח להבין מה סך ההוצאות שהיו  לעסק עם פירוט ההוצאות לפי קטגוריות. בנוסף לכך, הדו"ח השנתי מאפשר לבעל העסק להבין האם הוצאות העסק פרופורציונאליות ביחס להכנסות, מה אופן הגדילה והאם הצמיחה של העסק אכן בריאה ונכונה.

כל עוסק עצמאי מקבל בסוף שנה מרשות המיסים דו"ח שנתי, עליו למלאו (רצוי בעזרת מנהל חשבונות) והוא מחוייב להגישו תוך מספר חודשים לרשויות המס. איחור בגשת הדו"ח גורר, כמעט מיידית, קנסות ובשלבים מאוחרים יותר, יכול להגיע גם עד עיקולים, הזמנה לבית משפט וסנקציות שונות מצד רשויות המיסים.

באופן עקרוני, עצמאי יכול להכין את הדו"ח השנתי ולהגישו לרשות המיסים. דבר זה אינו מומלץ כלל מכיוון וכדי לערוך את הדו"ח נכון יש צורך בידע מקצועי רחב שאינו נחלתו של מי שאינו מנהל חשבונות. טעויות בעריכת הדו"ח כמו גם הגשתו בצורה לא נכונה יכולים לגרום לסנקציות מרשויות המס כמפורט לעיל.

לכן, רצוי מאוד להפקיד את הכנת הדו"ח בידיו של מי שמוסמך לכך. בידי מנהל חשבונות מקצועי.

עצמאי? פנה עוד היום למנהל החשבונות משה כהן ובקש סיוע בהכנת הדו"ח השנתי שלך. צור קשר עוד היום.