חשוב שהנהלת החשבונות של העסק או חברה שלכם יעשו על ידי אנשי מקצוע. חובבנים עלולים לגרום לכם ולמוניטין שלכם נזק בלתי ישוער. הנהלת חשבונות מקיפה כוללת בתוכה מספר חלקים.

לחלק הראשון נקרא החלק החודשי והוא כולל, הכנת משכורות מדי חודש, קבלה של חשבוניות והכנסתם לדוחו"ת החודשיים המדווחים לרשויות המס וביטוח הלאומי, הוצאת תשלומים לספקים וכדומה. החלק השני הוא החלק השנתי בו מרכזים את כל החומר שנאסף על ידי מנהל החשבונות במהלך השנה ומגישים דו"ח כולל לרשויות כדי לקבל החזרים או לדעת את שיעורי החוב לרשויות ובכלל, כדי לקבל תמונת מצב שנתית. החלק השלישי הוא החלק השוטף, בו בעל העסק מדווח על ידי מנהל החשבונות שלו בנוגע לכל מיני נושאים העומדים על הפרק, כמו למשל, תשלומים חורגים, הוצאות כספיות חריגות ובכלל, מנהל החשבונות יכול לתת תמונת מצב עדכנית כמעט בכל רגע על מצבו הפיננסי של העסק.

שכירים יוכלו להגיש בעזרת מנהל החשבונות שלהם דוחו"ת למס הכנסה במידה והם עובדים במספר עבודות או מנהלים עסק במקביל להיותם שכירים. כמו כן, לעיתים הם ידרשו להציג בפני הרשויות הצהרת הון. רצוי להכין את ההצהרה הזו עם ליווי של מנהל חשבונות מנוסה שיוכל להדריך אתכם איך לעשות זאת בצורה חוקית ונכונה. ככלל, מנהל חשבונות מקצועי יוכל לתת לכם את השירותים המפורטים בעמוד זה משמאל.